Allmänna villkor

Senast uppdaterat 11 april 2020

Kund

Med kund menas skola/klass/förening eller lag. Kontaktperson ansvarar för att villkoren uppfylls.

Kontaktperson/ansvarig säljare måste vara 18 år eller över samt ej vara belastad med betalningsanmärkningar.

Betalning

Faktura skickas efter avslutad försäljningsperiod med 20 dagars kredit. Vid försenad betalning gäller dröjsmålsränta enligt lag. Faktura kan skickas per e-post eller brev vid önskemål.

Leveransavgifter och hantering

Fraktkostnad vid beställning: Att sälja med Kaffekassan är alltid fraktfritt vid beställning av säljpaket med säljmaterial. Produktbeställningar är fraktfria vid beställningar som överstiger 35 paket.

Returnerade varor efter försäljningsperiod måste vara oskadda och i obruten förpackning, skadad produkt debiteras med 70 kr. Detta på grund av att vi inte kan sälja vidare en skadad produkt samt den extra tiden som vi behöver undersöka produkten på. Därför råder vi er att ej skicka tillbaka varor som ni misstänker vara skadade.

Returkostnader

Vid eventuella returer, så står Kaffekassan för den första frakten om gruppens försäljning överstiger 35 st paket. Om gruppens försäljning understiger den summan står gruppen för returkostnaden på totalt 199 kr.

Returer gäller främst vid direktförsäljning, inte om ni tar upp beställningar i förväg. Om ni valt att beställa produkter och inte sålt allt så ska ni kontakta oss för att få instruktioner för hur ni kan skicka tillbaka detta.

Kundens förpliktelser

Kunden ansvarar för att sköta arbetet på ett ansvarsfullt sätt, enligt våra instruktioner och prissättning.

Kunden får ej sälja produkterna till högre eller lägre pris än vad vi har angivit (1 st komplett kaffepaket x 3 för 150 kr). Kunden ska sköta sitt arbete och säljande på så vis att vårt rykte bibehålls och/eller förstärks. Ni gör detta för att tjäna pengar till er klass, lag eller förening.

Om kunden säljer produkterna till ett lägre pris än vad vi angivit, ska kunden inte få några prisreduktioner. Kunden får också en skriftlig varning, och om detta upprepas får kunden inte längre använda tjänsten hos Kaffekassan.

Om försäljning uteblir

När kunden beställt säljpaketet och det skickats, så har kunden förbundit sig att meddela Kaffekassan huruvida de kommer fullfölja sin försäljning eller inte. Det är okej att kund inte slutför försäljning, så länge detta meddelas till oss inom 60 dagar från att kunden beställt säljpaketet. Om kund inte meddelar oss debiteras säljpaketet med 199 kronor.

Referenser

Kaffekassan har rätt att använda er klass eller förening som referens efter avslutad försäljning, samt kontaktpersonens namn. Vi har dock inte rätt att använda bilder på er utan er tillåtelse. Om ni vill undantas från denna regel, skicka ett mejl till oss på info@kaffekassan.se så ser vi till att inte dela vidare något innehåll på som relaterar till er grupp.

Integritetspolicy

Kaffekassan använder aldrig er information för att sälja vidare den till någon 3:e part, däremot kan informationen såsom webbplats-cookies användas i marknadsföringssyfte för att skapa en bättre upplevelse för besökare hos www.kaffekassan.se.
Personuppgiftsansvarig för Kaffekassans tjänster är Make Memories AB, 559250-4731, Ystadsgatan 14A, 214 24 Malmö.

Eventuella fel

Om vi skulle skicka en felaktig leverans, t.ex. för få/för många produkter åtgärdar vi detta utan extra kostnader.

Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som påverkas av yttre omständigheter såsom brand, jordbävning, storm, epidemier etc.

Om gruppen inte vill genomföra försäljning efter att ha beställt säljpaketet

Säljpaketet är ett kostnadsfritt redskap som varumärket Kaffekassan tillhandahåller i syfte om att möta gruppens mål.

Om gruppen beställer säljpaketet, men inte slutför sin försäljning av någon anledning, så måste gruppens kontaktperson meddela detta inom 30 dagar från försäljningens bestämda slutdatum. Om kontaktpersonen meddelar detta så är försäljningen tekniskt sett avslutad, och gruppen kan välja att starta en försäljning vid ett senare skede om de så skulle vilja.

Om gruppen inte meddelar företaget om de inte tänker fullfölja deras försäljning, förbehåller sig Kaffekassan att ta ut en avgift på 299 kr som täcker företagets kostnad för säljmaterial och frakt. Det är därför viktigt att meddela oss om gruppen bestämmer sig för att inte slutföra försäljningen.

För kontakt gällande våra allmänna villkor och andra frågor relaterade till försäljning med gruppen. Kontakta oss på info@kaffekassan.se