Med kund menas skola/klass/förening, lag eller slutkund. Kontaktpersonen ansvarar för att villkoren uppfylls.
Kontaktperson/ansvarig säljare måste vara 18 år eller äldre samt ej vara belastad med betalningsanmärkningar.
Vi erbjuder olika varianter av info- och säljpaket som fraktas kostnadsfritt. Om du beställer detta från oss så har du inga förpliktelser att genomföra en försäljning. Om du struntar i att hämta ut paketet från postombudet så kan du dock bli återbetalningsskyldig för frakten, 199 kronor, om du inte hör av dig till oss.
Infopaketet är helt kostnadsfritt. Paketet innehåller broschyrer och ”smakprov”, allt ni kan tänkas behöva för att bestämma er om ni vill starta en försäljning med oss. Syftet med infopaketet är att du ska kunna ta reda på om Kaffekassan är en tjänst ni vill nyttja för att tjäna pengar.
Ett startpaket är för er som vill starta en försäljning med Kaffekassan. Ni kan beställa hem ett säljpaket kostnadsfritt om ni redan har bestämt er för att starta en försäljning med oss. Klicka här för att komma igång.
Vi erbjuder olika betalningsalternativ, däribland faktura som är det vanligaste.
Betalning sker efter slutförd försäljning, vilket betyder att ni först kan sälja produkterna och sen beställa produkter när ni vet hur mycket ni sålt. Detta gör att ni inte behöver ligga ute med några pengar alls, och därmed inte tar någon finansiell risk.
Er faktura skickas ut i samband med beställningen med 20 dagar i kredittid. Det innebär att i har gott om tid att dela ut produkterna samt ta emot betalning. Vid försenad betalning gäller dröjsmålsränta enligt lag men vi brukar vara snälla 🙂
Fakturor skickas i huvudsak via e-post från vår betalleverantör Fortnox, eller med brev vid önskemål. Om ni önskar en utökad kredittid, kontakta vår kundtjänst genom vårt formulär här så kommer vi att hjälpa er.
Om du väljer att betala med faktura kan vi komma att genomföra en så kallad “kreditupplysning” på dig (en bedömning av din kreditvärdighet). När ett legitimt behov föreligger kan vår betallösning Fortnox begära kreditupplysning enligt Kreditupplysningslagen. Ett legitimt behov finns när vi planerar att ge dig som kund en kredit att betala med faktura.
Fraktkostnad vid beställning: Att sälja med Kaffekassan är alltid fraktfritt vid beställning av säljpaket med säljmaterial.
Fraktkostnad vid slutorder: Alla beställningar som innehåller 100 st produkter eller fler är fraktfria. Om du säljer mellan 1-99 produkter kostar frakten 99 kr.
OBS: det tillkommer en extra avgift på 49 kr om du väljer leverans till privat hemadress. Vi uppmuntrar dig därför att skicka din beställning direkt till skolan eller ett annat företag.
Om du anger din leveransadress för skola/företag sker direktleverans. Du har alltså inte möjlighet att välja leveransdag och tid. Du får dock ett mejl med ett trackingnummer om att din leverans är på väg och där du kan följa din leverans. För vissa tjänster finns möjligheten att lägga till en
föravisering, men då kan fraktbolaget komma att ta ut en tilläggskostnad.
Vi tillverkar och säljer delikatesskaffe, som våra kunder hittills har tyckt väldigt mycket om. Om det skulle vara så att du inte uppskattade smaken på vårt kaffe så har vi en garanti som du som kund hos oss kan utnyttja. Kontakta vår support via kontaktformuläret och erhåll ett presentkort.
Vi är stolta över vår höga kvalitet, det är därför vi har 2 års garanti på våra återanvändbara produkter. Garantin innefattar funktionsfel som ej uppstått genom yttre påfrestningar så som till exempel vatten- och fallskada. Vid frågor som rör garanti, kontakta kundtjänst via vårt kontaktformulär.
Det finns flera anledningar till varför man kan behöva göra en retur. Ett exempel är att en eller flera säljare felaktigt kommunicerat vilka produkter de sålt, och därav behöver returnera dessa.
Alla returer av 1-20 st produkter är fraktfria för de som sålt 250 produkter eller mer vid det första tillfället ni gör en retur.
Om gruppens försäljning understiger 250 st sålda produkter så står gruppen för en returkostnad på 299 kr. Returer är dock väldigt sällsynt eftersom man oftast säljer och tar upp beställningar via säljbroschyr, och beställer det exakta antalet produkter man sålt.
Om man beställer produkter från oss och sedan väljer att returnera leveransen efter att vi skickat den så förbehåller vi oss rätten att fakturera kunden för den faktiska fraktkostnaden för frakt till kunden samt returen tillbaka till vårt lager.
1. Kontakta oss via kontaktformuläret och uppge all information vi ber om i formuläret.
2. Vi bistår er med en retursedel som ni kan skriva ut och fästa på paketet. Tänk på att emballera produkterna väl så att ingen skada uppstår via frakten.
3. Gå till närmaste ombud och lämna in paketet.
Returnerade varor efter försäljningsperiod måste vara oskadda och i obruten förpackning, skadad produkt debiteras med produktens fulla belopp. Detta på grund av att vi inte kan sälja vidare en skadad produkt samt den extra tiden som vi behöver undersöka produkten på. Om ni misstänker att en produkt är skadad ber vi er att kontakta oss via kontaktformuläret och inte genomföra en retur.
Från och med mottagen leverans så har ni 15 dagar på er att returnera en produkter eller produkter till oss.
När du beställer produkter via vår beställningslista och Mina sidor får du din order levererad av återförsäljaren (skolklassen, laget eller föreningen) och binder dig för att betala för detta. Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tagit emot varan.
När du har mottagit din beställning har du 7 dagar på dig att kontrollera att antalet produkter stämmer. Om produkter saknas eller är skadade kontaktar du vår support här.
Kunden ansvarar för att sköta arbetet på ett ansvarsfullt sätt, enligt våra instruktioner och prissättning.
Kunden får ej sälja produkterna till högre eller lägre pris än vad vi har angivit. Kunden ska sköta sitt arbete och säljandet på så vis att vårt rykte bibehålls och/eller förstärks. Ni gör detta för att tjäna pengar till klassen, laget eller föreningen.
Om kunden säljer produkterna till ett lägre pris än vad vi angivit, ska kunden inte få några prisreduktioner.
När kunden beställt säljpaketet och det skickats, så har kunden inte några som helst förpliktelser att sälja med Kaffekassan. Våra info- och säljpaket erbjuds till alla som är intresserade och överväger en seriös försäljning med oss.
Vi förstår att det kan uppstå hinder under försäljningen, och det är helt okej. Det finns inga finansiella risker med att starta en försäljning hos Kaffekassan. Däremot bistår vi gärna med tips som kan hjälpa er med er försäljning om ni känner att ni har fastnat!
Om det är så att ni inte vill genomföra en försäljning med oss, så uppskattar vi verkligen all feedback och skriftlig bekräftelse från er om att ni inte tänker slutföra försäljningen.
Om kunden beställer info- eller säljpaket från oss och sedan struntar i att hämta ut paketet, vilket gör att paketet returneras till Kaffekassan utan att meddela oss varför kunden inte kunnat hämta paketet, förbehåller sig Kaffekassan att kunna ta ut en avgift om 199 kronor för att täcka kostnader för frakt- och returavgifter.
Kaffekassan har rätt att använda er klass eller förening som referens efter avslutad försäljning, samt kontaktpersonens namn. Referenser används i regel på diverse marknadsföringsmaterial, produktförpackningar och på vår hemsida. Vi har dock inte rätt att använda bilder på er utan er tillåtelse.
Senast uppdaterat 21 augusti 2024
Genom att delta i en tävling anordnad av Kaffekassan godkänner du villkoren samt reglerna som nämns på denna sida.
Den mobila meddelandetjänsten från Kaffekassan (”Tjänsten”) drivs av Kaffekassan (“Kaffekassan”, “vi” eller “oss”). Genom att använda Tjänsten godkänner du dessa villkor (”Mobilvillkor”). Vi kan när som helst ändra eller avsluta Tjänsten eller dess funktioner utan förvarning. I den mån lagen tillåter kan vi också ändra Mobilvillkoren när som helst, och din fortsatta användning av Tjänsten innebär att du accepterar de ändrade villkoren.
Genom att ge ditt samtycke till Kaffekassans SMS-tjänst godkänner du att ta emot återkommande SMS från Kaffekassan till det mobilnummer du angav, även om numret är registrerat på en ”Ej reklamsamtal”-lista. SMS kan skickas med automatiserad teknik. Meddelanden kan inkludera uppdateringar om din beställning, kontovarningar och annan information. Marknadsföringsmeddelanden kan innehålla kampanjer och erbjudanden, exempelvis påminnelser om övergivna varukorgar.
Du förstår att du inte behöver anmäla dig till detta program för att kunna genomföra köp, och ditt samtycke är inte ett krav för att handla hos Kaffekassan. Deltagandet i programmet är helt frivilligt.
Vi tar inte ut några avgifter för Tjänsten, men du ansvarar för alla avgifter och kostnader som din mobiloperatör kan ta ut för SMS. Antalet meddelanden kan variera. Standardkostnader för meddelanden och datatrafik kan tillkomma. Kontrollera ditt mobilabonnemang för detaljer.
Du kan när som helst avregistrera dig från Tjänsten. Skriv ”STOP” som ett SMS till Kaffekassan eller klicka på avregistreringslänken (om tillgänglig) i något av våra meddelanden eller mejla vår kundsupport. Du kommer att få ett bekräftelsemeddelande på avregistreringen. Inga fler meddelanden kommer att skickas till din mobil, om inte du själv initierar det. Om du har prenumererat på andra SMS-program från Kaffekassan måste du avregistrera dig separat från dessa.
Vi kan när som helst ändra kortnummer eller telefonnummer som används för Tjänsten och kommer att informera dig om dessa ändringar. Du är medveten om att meddelanden, inklusive STOP- eller HJÄLP-förfrågningar, som skickas till ett ändrat nummer kanske inte tas emot, och vi ansvarar inte för sådana meddelanden.
Mobiloperatörerna som stöder Tjänsten är inte ansvariga för försenade eller uteblivna meddelanden. Du förbinder dig att ge oss ett giltigt mobilnummer. Om du byter nummer måste du registrera ditt nya nummer för Tjänsten.
I den mån lagen tillåter ansvarar vi inte för misslyckade, försenade eller felaktigt levererade meddelanden eller för eventuella felaktigheter i informationen som skickas genom Tjänsten.
Vi respekterar din rätt till integritet. Läs vår Integritetspolicy för att se hur vi samlar in och använder dina personuppgifter.
Kaffekassan använder aldrig er information för att sälja vidare den till någon 3:e part, däremot kan informationen såsom webbplats-cookies användas i marknadsföringssyfte för att skapa en bättre upplevelse för dig som besökare hos www.kaffekassan.se
Personuppgiftsansvarig för Kaffekassans tjänster är:
Make Memories AB, 559250-4731, Falkenbergsgatan 4A, 214 24 Malmö.
Genom att använda vår tjänst, våra kalkylatorer, skapa konto i Mina sidor, lägga till produkter i varukorg och genomföra en beställning godkänner du våra allmänna villkor och därmed även godkänner att ta emot marknadsföring. Du kan när som helst avregistrera dig genom att kontakta oss.
Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. Det kan exempelvis vara en e-postadress, ett telefonnummer, IP-nummer, bilder och/eller ljudupptagningar.
Alla personuppgifter vi samlar görs i enlighet med de grundläggande principerna i dataskyddsförordningen. Det här innebär att personuppgifterna behandlas på ett lagligt, korrekt och öppet sätt i förhållande till den registrerade. Vi ska vara transparanta om vilka uppgifter vi hanterar och se till att de personer som på olika sätt finns registrerade hos oss kan göra sina rättigheter gällande på ett effektivt sätt. Vi samlar alltså inte in mer personuppgifter än vi behöver för det angivna ändamålet, vi lagrar inte personuppgifterna på fler ställen än nödvändigt och gallrar personuppgifterna när de inte längre uppfyller ändamålet för vilket de samlades in.
Vanliga personuppgifter som vi samlar in är namn, e-postadress, telefonnummer, tidigare köpinformation och betalningsinformation.
Vi samlar in personuppgifter som du skickar till oss när du gör beställningar på vår webbplats, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller deltar i eventuella tävlingar. De personuppgifter som du skickar till oss kan till exempel omfatta kontaktinformation, födelsedatum och betalningsinformation. Vi kan också komma att samla in vissa personuppgifter från externa partners såsom adressuppgifter från offentliga register och uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller kreditupplysningföretag.
Vi kan komma att använda dina personuppgifter för följande ändamål:
Det vanligaste sättet är att vi samlar in personuppgifterna via hemsidan, genom beställningar eller t.ex. uppskrivning på vårt nyhetsbrev, alltså de uppgifterna som du själv väljer att lämna till oss.
När vi anlitar personuppgiftsbiträden gör vi det endast när personuppgiftsbiträdet ger tillräckliga garantier om att genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder på ett sådant sätt att behandlingen uppfyller kraven i lagen och säkerställer att den registrerades rättigheter skyddas. Personuppgiftsbiträdesavtal ingås alltid med personuppgiftsbiträden.
Så långt det går undviker vi överföring av personuppgifter till tredje land men när det är nödvändigt eller bedöms vara lämpligt sker det under förutsättning att vi har vidtagit tillräckliga säkerhetsåtgärder.
Vi utvärderar möjligheterna att vidta tekniska åtgärder, som pseudonymisering och uppgiftsminimering för att effektivt leva upp till kraven i GDPR och skydda den registrerades rättigheter. Vi genomför också lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att endast personuppgifter som är nödvändiga för varje specifikt ändamål med behandlingen behandlas.
En personuppgiftsincident är en säkerhetsincident, det kan vara allt från att servern blir hackad till att en arbetstelefon tappas bort. Det är en händelse som leder till oavsiktlig eller olaglig förstöring, förlust eller ändring eller till obehörigt röjande av eller obehörig åtkomst till de personuppgifter som överförts, lagrats eller på annat sätt behandlats.
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan inte radera dina uppgifter då det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda fakturor. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att låta oss använda uppgifterna för marknadsföring genom att avanmäla dig från vårt nyhetsbrev. Du kan också kontakta oss genom att skicka brev, e-post eller ringa.
För att vi ska kunna erbjuda ovannämnda tjänster och våra åtaganden gentemot dig som kund delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Personuppgiftsbiträden behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner och hjälper oss med IT-tjänster, betaltjänster, transporter och marknadsföring. Detta sker endast för ändamål för vilka vi har samlat informationen och endast till företag som kan lämna tillräckliga garantier gällande säkerhet och sekretess för personuppgifter.
Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje part.
För att dina personuppgifter som skickas till vår webbplats inte ska läsas av utomstående, krypteras all sådan information och skickas via en säker anslutning.
En cookie (eller kaka) är en liten textfil som en webbplats sparar på besökarens dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie kan också användas för att följa en användares surfande på webbplatser som använder samma cookie.
Denna webbplats använder cookies för funktionalitet kritisk för att det ska gå att handla i butiken. Om du blockerar cookies kan du därför ej heller handla i butiken. Utan cookies kan du dock fortfarande titta på sidor och artiklar i butiken, men vissa funktioner kan bete sig oväntat.
Om du vill handla i butiken men inte vill att några cookies ska sparas på din dator när du stänger din webbläsare så kan du besöka sidan i privat läge. Detta läge kallas olika saker beroende på din webbläsare: ”Inkognitofönster” (Chrome), ”Privat fönster” (Firefox) eller ”InPrivate-fönster” (Microsoft Edge). Alla cookies som satts under besöket i privat läge raderas då ifrån din dator när du stänger din webbläsare.
Denna webbplats använder cookies för att hantera artiklar i varukorgen, inloggning på ”Mina Sidor” och för vissa funktioner som endast ska visas en gång per besökare. Om du stänger din webbläsare och senare kommer tillbaka till butiken så sparas dina inställningar och artiklar i varukorgen med hjälp av cookies. Vi använder även cookies för att kunna anpassa och göra information och marknadsföring så relevant som
möjligt för dig.
Informationen om inloggning på ”Mina Sidor” lagras i en så kallad sessionscookie och raderas därför när du stänger din webbläsare. Våra övriga cookies lagrar inte information för att identifiera dig.
Vi använder även cookies som statistikunderlag, till exempel för att se vilka artiklar samma besökare tittar på för att kunna erbjuda automatiska produktrekommendationer.
Vi använder Google Analytics och Ads som också sätter cookies, detta för att få en bild av hur våra besökare använder webbplatsen samt för vår marknadsföring. Dessa cookies innehåller inte heller identifierande information om vem du som besökaren är.
Våra social media-kopplingar med AddThis för till exempel Facebook, Google+, Twitter och Instagram sätter också cookies. Dessa cookies innehåller inte heller identifierande information om vem du som besökaren är.
Om vi skulle skicka en felaktig leverans, t.ex. för få/för många produkter åtgärdar vi detta utan extra kostnader.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i t.ex. i pris på hemsida, email eller någon annan av våra medium såsom broschyrer. Om tvist uppstår, så är det hemsidans information som gäller.
Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som påverkas av yttre omständigheter såsom brand, jordbävning, storm, epidemier etc.
Om du har frågor gällande våra allmänna villkor eller relaterat till försäljning med gruppen så kan du kontakta oss via vårt formulär genom att klicka här.