Allmänna villkor

Kund

Med kund menas skola/klass/förening eller lag. Kontaktperson ansvarar för att vilkoren uppfylls.

Kontaktperson/ansvarig säljare måste vara 20 år eller över samt ej vara belastad med betalningsanmärkningar.

Betalning

Faktura skickas efter avslutad försäljningsperiod (är vanligtvis 3 veckor) med 14 dagars kredit. Vid försenad betalning gäller dröjsmålsränta enligt lag. Faktura kan skickas per e-post eller brev vid önskemål.

Returer

Att sälja med Kaffekassan är 100 % fraktfritt vid alla beställningar som överstiger 35 st kaffepaket.

Detta gäller både vid beställning av säljpaket och infopaket, samt vid eventuella returer.

Returnerade varor efter försäljningsperiod måste vara oskadda och i obruten förpackning, skadad produkt debiteras med 50 kr. Därför råder vi er att ej skicka tillbaka varor som ni misstänker vara skadade.

Om ni valt att beställa kaffe och inte sålt allt så ska ni kontakta oss för att få instruktioner för hur ni kan skicka tillbaka detta utan kostnader (gäller endast vid direktförsäljning, inte om ni tar upp beställningar i förväg).

Kundens förpliktelser

Kunden ansvarar för att sköta arbetet på ett ansvarsfullt sätt, enligt våra instruktioner och prissättning. Kunden får ej sälja produkterna till högre eller lägre pris än vad vi har angivit (1 st komplett kaffepaket x 3 för 150 kr). Kunden ska sköta sitt arbete och säljande på så vis att vårt rykte bibehålls och/eller förstärks. Ni gör detta för att tjäna pengar till er klass eller förening.

Referenser

Kaffekassan har rätt att använda er klass eller förening som referens efter avslutad försäljning, vi har dock ej rätt att använda personnamn eller bilder på er utan er tillåtelse.

Integritetspolicy

Kaffekassan använder aldrig er information för att sälja vidare den till någon 3:e part, däremot kan informationen såsom webbplats-cookies användas i marknadsföringssyfte för att skapa en bättre upplevelse för besökare hos www.kaffekassan.se.

Eventuella motgångar

Om vi skulle skicka en felaktig leverans, t.ex. för få/för många produkter åtgärdar vi detta utan extra kostnader.

Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som påverkas av yttre omständigheter såsom brand, jordbävning, storm, epidemier etc.

Senast uppdaterat 27 Januari 2019.

Prenumereraoch få hjälp medförsäljningen

Prenumereraoch få hjälp medförsäljningen

Gå med i vår e-postlista för att få informationen du behöver för att kunna starta en försäljning, samt nyheter om våra produkter.

Tack! kolla din inkorg :)