Så här startar du en försäljning med Kaffekassan
1. Beställ det kostnadsfria säljpaket
När du och din grupp har bestämt er för att starta en försäljning med Kaffekassan beställer ni hem
det kostnadsfria säljpaketet genom att klicka på knappen nedan.
Starta försäljning
OBS: Enskilda privatpersoner får inte sälja med Kaffekassan för egen vinning. Kaffekassan jobbar
enbart med skolklasser, olika typer av lag samt ideella föreningar. Tack för att du respekterar detta!
2. Skapa ditt konto i Mina Sidor
När du beställt säljpaketet kommer du att få ett mejl för att skapa ett konto i Mina Sidor,
Kaffekassans digitala säljverktyg. Klicka på länken i mejlet och fyll i formuläret för att
skapa ditt konto. När du är klar aktiverar du ditt konto via SMS eller mejl.
Mejl för att skapa konto:
Mejl för att aktivera konto:
3. Bjud in säljare
När du aktiverat ditt konto behöver du bjuda in alla säljare som ska delta i försäljningen.
Gå till fliken ”Ny säljare” i Mina Sidor och kopiera länken för gruppinbjudan. Skicka sedan
länken till alla säljare via mejl, SMS eller i en gruppchatt. Varje säljare behöver sedan skapa
och aktivera sina konton precis som du gjorde.
4. Börja sälja
Ni kan enkelt registrera försäljningar i Mina Sidor genom att antingen:
- Klicka på ”Mina Kunder” och sedan ”Lägg till ny kund”. Ni kan sedan själva fylla i uppgifterna
om era kunder och de produkter de vill köpa.
- Klicka på “Dela webbshop” där ni kan kopiera er länk till er personliga webbshop. Ni kan också
dela en QR-kod som era kunder kan skanna för att köpa produkter från er.
Alla köp som görs via webbshoppen kopplas automatiskt till säljarens konto och gruppens gemensamma varukorg.
Dags att avsluta er försäljning?
Läs denna guide om hur ni lägger er slutbeställning.
Behöver du hjälp?
Om du behöver hjälp kan du läsa våra vanliga frågor och svar här.