Hur man beställer produkter i slutet av säljperioden - Kaffekassan

Hur man avslutar försäljningen

Det finns två sätt att avsluta en försäljning på, men bara ett rätt sätt per grupp. Antingen avslutar ni försäljningen via Mina sidor, eller via webbshoppen.

 

Via Mina Sidor:
När försäljningen är färdig går kontaktpersonen in på fliken “gruppförsäljning” och beställer hela gruppens order. Har ni använt Mina Sidor för att registrera era sälj måste ni göra er slutorder i Mina Sidor.

Via broschyrerna:
1. Kontaktpersonen samlar ihop alla klassens/lagets beställningar via säljbroschyrerna. Därefter lägger hen en order i vår webbshop på samtliga beställningar, genom att lägga till produkterna ni sålt i varukorgen.

2. Välj antal produkter ni sålt (när ni gör detta så kommer priset ändras) och gå till kassan.

OBS. Det står ”Välj grupp du vill stötta”, detta behöver ni inte fylla i om ni inte sålt med vår webbshop eftersom vi kommer granska er beställning manuellt och se till att ni får rätt förtjänst och boka frakten åt er.

3. Välj faktura som betalalternativ och slutför beställningen.

Vi skickar sedan produkterna omgående samt fakturan med 20 dagars förfallotid. Om det står att det inte går att genomföra köpet så är det oftast på grund av två anledningar: antingen är du som beställer under 18 år eller så är kredithistoriken inte tillräckligt god. I båda fallen rekommenderar vi att be en annan person testa göra beställningen.

4. För er som sålt via webbshoppen också: Skicka ett mejl efter du lagt slutordern

I mejlet behöver du enbart skriva att 1) du lagt slutordern samt 2) vad er grupp heter (skola/klassens namn eller förening/lagets namn).

Så här mycket tjänar ni

Viktig information om er leverans efter ni beställt 

Er order kommer antingen att skickas med PostNord som halv- eller helpall, eller om det är en lite mindre order så skickar vi det med med DHL som paket. 

Vart skickas produkterna?

Leveransen kommer att ske till den adress som står i er orderbekräftelse. 

Hur spårar jag vår leverans?

Det skickas automatiskt ett mejl från vårt ordersystem när en order skickas ut som innehåller er spårningslänk. Om ni inte fått mejlet ännu så beror det på att mejlet gått till spam eller att ordern helt enkelt inte är skickad från oss ännu.

Avisering

Fraktbolaget (PostNord eller DHL) kommer att avisera er innan leverans så att ni kan komma överens om en leveranstid och/eller leveransmetod. 

Om du vill förbereda inför er leverans och få en notis direkt i din telefon så rekommenderar vi att ladda ner PostNord appen, som ofta är ett smidigt sätt att få bättre koll på leveransen.

Tänk på att ta emot er leverans på angiven dag för att undvika fraktbolagets avgifter

Om ni inte tar emot leveransen på den bestämda tidpunkten med fraktbolaget så kommer ordern skickas tillbaka till ett centrallager där fraktbolaget tar ut en pallhyra per dygn. Denna kostnad (vanligtvis 180 kr per dag) kommer läggas över på er ifall det skulle uppstå. Det är ytterst få detta har hänt för, och om ni följer instruktionerna från fraktbolaget så ska det inte vara något problem. 


Om det skulle uppstå några problem med fraktbolaget, t.ex. att de skulle göra en utkörning till er utan avisering (och som ett resultat, att ni inte kan ta emot leveransen) så hjälper vi er gärna att reda ut detta. Vi står alltid på er sida! 🤗

 

Fortfarande frågor?

Läs våra vanliga frågor & svar eller skriv till oss på info@kaffekassan.se!