När Livia och Alva från klass N23c på Täby Enskilda Gymnasium tog sig an utmaningen att samla in pengar till sin student, valde de att sälja med Kaffekassan.
Försäljningen resulterade i en imponerande förtjänst på 18 358 kronor. Här delar de med sig av sina erfarenheter och tips för en lyckad klassförsäljning.
När klassen letade efter den bästa lösningen för att samla in pengar till studenten föll valet snabbt på Kaffekassan. Det fanns flera anledningar bakom deras beslut, inte minst produktutbudet och de gynnsamma villkoren.
”Det verkade som ett bra val, för Kaffekassan hade ju bra varor och så fick man också en rimlig vinst från det man sålde”, säger Livia.
Skriv i rutan ovan.
Alva instämmer och lyfter fram att kaffet och de hållbara produkterna var ett smart alternativ till de mer traditionella försäljningsvarorna:
”Det fanns väldigt bra produkter. Kaffe säljer ju ofta bra hos äldre och föräldrar, för det är något som går åt. Kaffekassans produkter är saker som de flesta behöver.”
Utöver det attraktiva produktutbudet lyfter Livia och Alva fram hur enkelt det var att använda Kaffekassans digitala lösningar. Mina Sidor blev en ovärderlig resurs för att hålla koll på försäljningen och nå ut till fler kunder.
”Jag tyckte att det var väldigt effektivt att skicka webbshopen via länk, för där ser de ju alla produkter och priser – allt”, berättar Alva.
Eleverna kunde dela försäljningen digitalt med familj, vänner och bekanta, vilket sparade tid. För Livia blev Mina Sidor också en motivation i sig:
”Vi såg ju hur många produkter folk hade sålt på en leader board. Det blev ju som en tävling!”
Det var just tävlingsmomentet och den tydliga översikten som inspirerade henne att sälja hela 39 produkter – mest i klassen.
Hållbarheten i produkterna gjorde dem eftertraktade och lättsålda, särskilt för kunder som ville stödja både klassen och planeten.
”De flesta produkterna var väldigt bra just för att de är hållbara – metallsugrören, bivaxrullarna – det är väldigt bra och fina saker”, säger Alva.
Men storsäljaren för klassen blev det ekologiska kaffet Aromica Organic.
"Det var så många som köpte Aromica Organic! Verkligen jättemånga”
Utöver kaffet blev bivaxrullarna en favorit hos köparna – en återanvändbar produkt som är ett mer hållbart alternativ till plastfolie.
”Många pratar gott om dem och det är något de flesta har hört talas om men inte testat, vilket gör det roligt”, förklarar Livia.
På bara en månad sålde klassen 274 produkter och tjänade 18 358 kronor.
Att gruppen lyckades så bra var inte bara ett resultat av de hållbara produkterna och de smidiga verktygen, utan också av det engagemang klassen lade ner. Livia, som sålde hela 39 produkter, beskriven vägen till framgången:
”Jag gick lite överallt. Dels i lägenhetsportarna som jag har tillgång till, men också i villa – eller radhusområden. Och sen gav jag broschyren till mina föräldrar som de fick ta med sig till sina kontor.”
Livia och Alva är eniga om att det också är fördelaktigt att förklara syftet med försäljningen för köparna.
”Jag skulle också säga att det funkar jättebra att poängtera att pengarna går till just klassen och till studenten.”
Är du också på jakt efter ett enkelt, smidigt och hållbart sätt att samla in pengar till klassen eller laget? Kaffekassan erbjuder fina produkter, smarta digitala verktyg och förmånliga villkor som gör det enkelt att lyckas.
Gör som Livia och Alva – välj Kaffekassan och maximera er försäljning! Starta redan idag och ta första steget mot ert mål.
Klicka på knappen nedan för att beställa ett kostnadsfritt säljpaket och sätt igång redan idag!