När Ridwaan och hans basketlag behövde finansiera sin lagresa till Kroatien stod de inför flera val. Efter noggrant övervägande valde de Kaffekassan, en lösning som erbjöd både flexibilitet och en förtjänst som ökade med lagets prestation.
”Vi valde Kaffekassan därför att ni är lite annorlunda än de andra. Ni erbjuder olika summor man kan tjäna beroende på hur mycket man säljer som grupp. Det tyckte jag var en nice grej.” förklarar Ridwaan.
Kaffekassans omfattande sortiment av kaffe, teer och klimatsmarta produkter var en annan stor fördel. Denna mångfald gav laget möjlighet att erbjuda sina kunder ett brett utbud av attraktiva produkter.
”Det var nog det som gjorde att vi valde Kaffekassan.” tillägger han.
För att lyckas med försäljningen visste Ridwaan att man behövde tänka kreativt. Ett av hans knep för att hjälpa spelarna var att köra dem till olika villaområden där de kunde sälja produkterna från Kaffekassan.
”Jag skjutsade runt spelarna lite lätt till olika ställen så de fick gå till villaområden här och där och det gav ändå resultat.”
Detta enkla och effektiva knep hjälpte laget att öka sin försäljning och var en avgörande faktor för att gruppen skulle tjäna sina 32 753 kr.
Ridwaan satte upp tydliga delmål där varje spelare skulle sälja minst 10 produkter per vecka. En spelare stack dock ut genom att sälja 20 produkter på en vecka!
”En av killarna utmärkte sig och blev lite av en förebild för de andra under försäljningen. Han sålde runt 20 produkter på en vecka och bevisade att: ’Killar, det är möjligt’!” säger Ridwaan.
Genom att lyfta fram framstående prestationer och hålla motivationen hög lyckades laget överträffa sina försäljningsmål.
Skriv i rutan ovan.
Med hjälp av Kaffekassans digitala verktyg, Mina Sidor, kunde laget sälja via sociala medier.
”Jag la upp webshoppen på föreningens Instagram och det gav också resultat. Vi hade några köpare från olika ställen, vissa var i Uppsala så jag fick åka dit och leverera produkter.” berättar Ridwaan.
Den digitala försäljningen förenklade också processen och gjorde det möjligt för laget att slippa det traditionella pappersarbetet.
”Det var riktigt smidigt att man kunde sälja digitalt, så att man slipper springa runt med broschyrer och skriva för hand.” fortsätter Ridwaan.
Efter några veckor av målmedvetet arbete lyckades laget tjäna 32 753 kronor. Pengarna möjliggjorde en fantastisk resa till Kroatien där laget kunde bo i en lyxig villa och åka på en oförglömlig roadtrip.
”Vi tjänade runt 32 753 kr. Det är en enorm summa, faktiskt.” säger Ridwaan stolt.
Några månader senare bestämde ett annat av Ridwaans lag, VGB IF F08, att starta en försäljning med Kaffekassan. De ville åka på basketturnering i Lettland och behövde pengar. Efter att de hörde hur framgångsrik försäljning VGB IF P09 hade, kände de att Kaffekassan var ett bra alternativ även för dem eftersom det kändes enklast att sälja.
”Det går faktiskt jättebra. Många vill köpa kaffe, te, kaffeglas, sugrör.” berättar Sarah, basketspelare i VGB IF F08.
Gör som Ridwaans lag och starta en försäljning med Kaffekassan. Med Kaffekassan kan ni sälja fler än 30 olika produkter och tjäna en av marknadens högsta förtjänster. Klicka på knappen nedan för att beställa ett kostnadsfritt säljpaket idag!